Logo Logo
Jak zařídit domácí pracovnu
  • 07.11.2021
  • domácí pracovna,

Nejpozději během pandemie koronaviru covid-19 a s ním spojenými opatřeními jsme si uvědomili, že domácí pracovna je velmi důležitou částí našeho domova. Mnoho lidí z domova pracovalo již dříve, avšak mnoho firem přišlo na to, že je lepší mít své zaměstnance na home office a ušetřit náklady na kancelářské prostory. Ne pro všechny je práce z domova ideální a optimální. Přesně proto si v našem článku projdeme, jak zařídit domácí pracovnu, abyste byli maximálně produktivní.

Jak zařídit domácí pracovnu

Nejprve si projdeme, ve kterých prostorech by se měla a neměla domácí pracovna nacházet, jak by ten prostor měl vypadat a čím si dokážete jednoduše zlepšit pracovní prostředí. Následně se samozřejmě podíváme na to, jaký nábytek rozhodně nesmí v pracovně chybět a dáme vám pár užitečných rád a tipů k moderní a efektivní pracovně. Pojďme na to!

Prostor pracovny

Prostor vaší domácí pracovny se odvíjí podle možností, které doma máte. V ideálním případě byste měli mít oddělenou místnost, avšak postačí i část obývacího pokoje nebo roh kuchyně či jídelny. Nedoporučujeme mít pracovnu v ložnici. Pokud však není k zbytí, tak použijte k oddělení pracovního a spacího prostoru například paravánem nebo nábytkem.

Velmi důležité je osvětlení. Hlavně pak v případě, pokud kromě práci s počítačem pracujete i s tištěnými dokumenty. Dostatek přírodního světla a kvalitní stolní nebo volně stojící lampy jsou tedy základem každé pracovny. Náplní mnoha prací je komunikace, která se nyní přesunula často do online světa. Přemýšlejte tak i nad prostorem, který bude na webkameře vidět za vámi. V nejlepším případě by to měl být prostor s neutrální barvou. Co se týče atmosféry, tak je vhodné mít v pracovně živou květinu, která vám pomůže se soustředěním a efektivitou práce.

Skládací pracovní stůl

Nábytek

Velmi důležitým prvkem domácí pracovny je nábytek, který se často skládá z pracovního stolu a kancelářské židle. Obvykle je to doplněno o šuplíky, které mohou ale nemusí být součástí pracovního stolu. Nedoporučujeme pracovat v posteli nebo na sedačce, protože tato poloha v polosedě či leže není pro 8hodinový pracovní cyklus vhodná a koledujete si tím o problémy se zády a krční páteří.

Když už jsme u správné polohy, tak je důležité vybrat si správnou otočnou neboli kancelářskou židli. Zpravidla platí, že čím více nastavení židle nabízí, tím je kvalitnější a vhodnější. Je to z toho důvodu, že v tomto případě můžete nastavit množství úhlů opěrek zad, hlavy nebo rukou, čímž si dokážete nastavit ideální polohu židle dle svých individuálních potřeb. Samozřejmě nesmíme zapomenout na pracovní stůl, jehož velikost bude uzpůsobena možnostmi prostoru a vašim potřebám. Kdo pracuje pouze s notebookem, tomu bude stačit stůl s klasickou pracovní plochou. Pro lidi pracující i s tištěnými dokumenty jsou však vhodnější pracovní stoly s větší plochou a případně šuplíky.

Když už je řeč o pracovním stole, tak velmi moderní je mít stavitelný pracovní stůl, se kterým si můžete velmi jednoduše nastavit výšku stolu. Stůl se tak dá vytáhnout do výšky a nastavit pro práci ve stoje, která dokáže být na pár hodin příjemnou změnou oproti neustálému sezení. Následně jej můžete pak jednoduše vrátit do polohy dle vašich individuálních potřeb. Ať už hledáte jakýkoliv typ pracovního stolu, příslušenství a jiného nábytku do pracovny, tak vám doporučujeme navštívit srovnávač decorise.cz se širokým výběrem designových a materiálově různorodých modelů.

Pravidla pracovny

Základem domácí pracovny je, že by v ní měl být pořádek. Není pro produktivitu nic horšího, než když domácí pracovnou zmítá chaos a nepořádek. Pokud máte množství dokumentů či jiných souborů a papírů, které by na stole překážely, tak můžete ke pracovnímu stolu přikoupit i externí skříňku se šuplíky či organizér do pracovnyDo domácí pracovny byste měli chodit jako do práce, což znamená být i patřičně oblečený. Tím nesnížíte ze svých a firemních nároků na sebe a zvýšíte focus a s ním produktivitu.

Závěr

A jsme na konci našeho článku, ve kterém jsme si vysvětlili, jak vybavit domácí pracovnu. Existuje přitom pár důležitých pravidel, kterými byste se měli v každém případě řídit. Jde o to, abyste si doma vytvořili prostor, který plnohodnotně nahradí vaši kancelář v práci. Věříme, že díky našemu článku již přesně víte jak na to!